16. september 2008

Juhu!! Back in business (m/film)

Hehe, vi har trent litt i dag vi, og Heidi var ikke akkurat vond å be ;o)

Dette innlegget er egentlig adressert til Siv, som en tilbakemelding på et treningtips hun har gitt på hvordan man kan lære "håpløse" hunder å komme tilbake med ball/leke.

For de som er interessert i å lese mer om treningstipsene hun gir på "byttelek", kan gå hit. Anbefales!

Jeg hadde oppriktig trodd at det ville bli super-mega-ultra-vanskelig å få Heidi til å touche hånden min samtidig som hun hadde en gjenstand i munnen, men så skammelig feil man kan altså ta -før man i det hele tatt har prøvd.... Måtte nesten ikke feile henne heller før hun løste oppgaven slik som var meningen. Enkelt som fot i hose med en slik enkel, liten baklengskjede, syntes Heidi ^^

Fra vi staret innendørs, til vi var ferdige utendørs hadde det gått i underkant av ti minutter :o)



Tror dette kan bli artig å jobbe videre med når Heidi er blitt så bra igjen at vi kan herje litt med ballen i tillegg til å bare bruke godbiter. Spennende! :o)

5 kommentarer:

  1. virker som Heidi er i form i gang ja.. da blir det vel jordespor snart?? mine er klare...

    hilsen Line, Frida og Pippi

    SvarSlett
  2. ..i form i GANG ja... vel.. I form IGJEN var det vel jeg mente. hihih

    SvarSlett
  3. Vi er nok snart klare vi. Når stingene er tatt og full friskmelding ligger på bordet ;o)

    SvarSlett
  4. Det var en smart løsning! Den skal jeg skrive meg bak øret:-)
    Fint dere er i gang igjen,- gleder oss til å se dere snart!
    Aase

    SvarSlett
  5. Så bra det ser ut!
    Du kan godt begynne å ta imot ballen istedenfor at hun bare skal dytte, og hvis ikke du har gjort det ville jeg gått over til noen riktig smaskens goditer for å få opp iveren.
    Når du har det i boks kan du begynne å kreve at hun må levere to før hun får belønning og etter hvert vil ballene få enda mer verdi.
    Gøy med video, det ser veldig bra ut! :D

    SvarSlett