15. september 2008

1 uke siden

Tenk, idag er det ei uke siden Heidi lå nyoperert på Smådyrsykehuset. Gud hvor tomt det var her hjemme den ene natta hun var borte fra oss. Det er så rart å tenke på hvor redusert hun var da jeg hentet henne dagen etter, og hvor fint hun har kommet seg bare på ei uke!

Mulig jeg er helt "pling i bolla", men i går tok vi med oss Heidi ut på søndagstur(..) Det var så fint vær, og jeg var såååå sugen på å være litt utendørs etter å ha sittet inne med Heidi nesten hele uka. Syns hun har tødd veldig opp i løpet av helga, så tok sjansen på en rolig tur med henne.

På turen virket hun pigg og glad hele veien og det så ut til at hun behersket seg bra i forhold til løping og sånn. Hun gikk for det meste pent i fleksien, ingen byks eller sprett, kun litt glad og lett trav og snuse-snuse i skogkanten. Tror hun hadde godt av turen jeg :o) Men hun sovnet fort, og sov dypt og godt lenge og vel da vi kom hjem igjen, så tydelig at fysiske utskeielser tærer litt på enda.

Vi var ute på en liten tur i dag også. Men litt kortere enn i går. Ikke det at hun krever noe om dagen, for hun maser ikke tross mange dager uten trening eller aktiviteter av noe slag. Men jeg tror litt lett bevegelse er bra for fordøyelsen og ikke minst humøret.

I kveld har jeg vært på valpetrening med Rex. Vårt første oppmøte på ei slik trening. Egentlig har ikke Rex fått være med på så mye enda, så jeg syns han bør få bli med litt ut for å se verden mens han enda er veldig ung og nyfiken. Da jeg hentet han hos foreldrene mine hadde han ekstremt mye ubrukt energi oppladet så tok han med på en halvtimes ruslerunde før treninga startet. Nå er det ikke så mye øvelser og slikt man fokuserer på på disse valpetreningene. Men vi prøvde oss litt på kontakt selv om jeg ikke akkurat sitter med noen følelse av supervellykket økt ;o) Han var veldig fasinert av de andre hundene og alle luktene (!) i gresset på treningsbanen. For anledningen hadde jeg spandert Peppes kjøttboller, men Rex sa "nei, ellers takk jeg har annet å gjøre". Han er ei skikkelig snusebikkje allerede nå i en alder av bare 4mnd, så han trenger å jobbes grundig og konsekvent med hvis han skal kunne brukes til noe lydighetsgreier. Fikk litt respons med ei pipeleke, men kontakt er nok noe som må trenes MYE på med en hund som han.

Skulle gjerne trent mye mer med han, men enn så lenge har det bare blitt veldig sporadisk. Jeg håper at vi kan få til at Heidi og Rex får møtes snart. Da kan det bli lettere for meg å ta begge to med ut på diverse aktiviteter.

1 kommentar:

  1. Så bra at Heidi er så kvikk igjen!
    Fint at du kan ta med deg Rex på trening,- kanskje du til og med dukker opp med han på Hønefoss en dag? ;-) Hadde vært moro å se han veit du!

    SvarSlett