19. september 2008

Friskmeldt! :O)

Jepp, nå er stingene tatt og vi kunne gå ut fra dyreklinikken med stempel "friskemeldt" i panna :O) Veterinær Berg var godt fornøyd med såret som var både rent og pent.

Da vi gikk inn på dyreklinikken idag var jeg litt spent på åssen Heidi tok det. Da vi gikk derfra sist hadde hun den kjipe skjermen på seg i tillegg til at hun var rimelig redusert, så minnene var kanskje ikke av de beste.... Var bl.a litt redd for at hun skulle stresse seg opp i redsel for at jeg skulle forlate henne igjen. Men gjett hvem som marsjerte inn med bratt nakke og hilste med sitt bredeste belgerglis til dyrepleierne! ;o)

Litt spak riktignok oppe på undersøkelsesbordet, men hun fikk erfare nok engang at dette er ikke noe farlig. Hun er heldigvis ikke av typen som blir hysterisk om noe er litt ubehagelig/skummelt, men forholder seg passiv. Dermed blir dette erfaringer som hun vokser litt på, tror jeg :o) Da vi var ferdige på bordet løste jeg henne ut med noen triks som hun fikk godbiter for. Hun viste gode takter til å ville trikse enda litt mer ved å tilby adferder da vi stod å betalte i resepsjonen, så jeg tror hun har fått avreagert bra og har et helt ok minne av dyrelegekontorer. Jippi! :o)

Imidlertid er det en bitteliten strek i regningen, men den er forhåpentligvis ikke så stor at den er verdt å nevne. Men jeg nevner den likevel: Hun lekker litt under visse belastninger (jf undersøkelsesbordet). Inkontinens kan for noen tisper være en bivirkning av kastrering, og det kan dessverre se ut til at vi har fått merke litt av dette. Men om det skulle vise seg å bli et merkbart problem, så finnes det noen (hormon?)tabletter som vi kan prøve. Men enn så lenge lar jeg ikke dette være noen kilde til større bekymring. Det finnes verre ting å bekymre seg for enn en dråpe urin hist og her.

Viktigste akkurat nå er at Heidimor er frisk som en fisk, og er glad og lystig som hun ikke har vært på flere uker :O)

4 kommentarer:

  1. Hei,
    veldig godt å lese og høre at Heidi er tilbake i fiiin form. Takk takk for god hjelp med runderingen i går, gleder meg til fortsettelsen. Håper vi ses til spor el noe snart!
    prikkene hilser også:)

    line, pippi og frida

    SvarSlett
  2. Bare hyggelig å hjelpe med det lille jeg kan om rundering. Men spørs om jeg ikke fort kommer til kort hvis prikkene fortsetter å vise like fine takter til progresjon i fotsettelsen :o)

    Ja, vi er klare for mer spor vi! Heidi syntes det var veldig morro å gå spor igjen og gikk som ei kule i går:o)

    SvarSlett
  3. Sitter og leser litt bakover i bloggen din her i mangel av noe annet intr å finne på ;)

    Åssen går det med lekkasjen til Heidi nå?

    Gode Buffy jenta var jo sterilisert i ung alder, og fikk problemer med inkontinens da hu ble 5 år. Vi brukte en stor mengde Tena Lady på slutten kan man si ;)

    SvarSlett
  4. Hei igjen, Marit!

    Jeg har ikke merket noe mer til tisse-dråper heldigvis :o) Det er foreløpig blitt med den ene gangen hos dyrlegen.

    Krysser fingre for at vi slipper Tena i fremtiden. Man vet jo aldri... Men enn så lenge nyter jeg hver dag med en strålende glad, frisk og opplagt hund :o)

    SvarSlett