22. september 2008

En kommende Freestyle-stjerne? (film!)

Veldig inspirert av show-truppen i hundeklubben vår, fikk jeg lyst til å se om det var mulig for meg også å shape inn en klassisk freestyleøvelse med Heidi.

Og jommen meg, gitt ;o) Her er resultatet etter en 10 minutters "jam-session" på kjøkkenet i efta:



Lenger har vi altså ikke kommet. Men jeg er så langt godt fornøyd med fin akselerasjon og "tighte" svinger, så tror ikke jeg skal flisespikke mer på det. Adferden er også kommet på flyt, så jeg tror jeg gjør lurt i å høyne kriteriene ganske fort og kreve flere runder fra nå av.

Blir nok ingen oppfølgingsfilm i kveld for jeg må prioritere å ferdigstille hundeklubbens medlemsblad. Men regner med å komme med en oppfølgingssnutt så fort det lar seg gjøre :o)

4 kommentarer:

  1. Stilig, hvordan fikk du det frem?

    SvarSlett
  2. Stilig, hvordan fikk du det frem?

    SvarSlett
  3. Hm....skal gjøre et forsøk på å forklare. Prøvde først å klikke for bakpartsbevegelser utfra vanlig utgangsstilling, men det funket ikke siden hun har så lang forterkningshistorikk på å holde fokus i utg.posisjonen. Da jeg ved hjelp av strategisk belønningsplassering (og litt flaks) fikk belønnet henne for å befinne seg bak meg fikk jeg straks et bedre utgangspunkt. Kjørte maskingeværklikking for dette, og når hun hadde forstått at hun måtte være bak meg for å få klikk kunne jeg begynne å shape bakpartsbevegelser utfra den posisjonen istedet. Det løsnet da vi kom så langt som til at hun stod i "bakvendt utgangsstilling" på min høyre side, da var det bare å vente henne ut slik at bevegelsene ble kraftigere og mer intense. Og til slutt gikk hun helt rundt. Voila!

    Hehe, vet ikke om du skjønte noe av dette ^^

    SvarSlett
  4. Stilig!
    Dette må du lære oss når vi treffes neste gang!
    Aase

    SvarSlett