6. august 2009

På den nye, smale sti (filmsnutt)

Her kommer en liten før og nå-snutt av innsitten vår etter noen dagers Boot-camp.

Tittelen på snutten er nok litt misvisende, for det er ikke selve "sitten" vi jobber med her, men innsvingen. Med andre ord, et delmoment i innsitten:



Ligger enda mange, mange, mange repetisjoner foran oss før den nye utgangsstillingen blir pålitelig. Så rart med det, når en adferd er blitt forsterket hundrevis av ganger tidligere, så skal det nok litt krutt til å få den helt fjernet...Men vi får gi den en sjanse ;o)

Øvelse gjør mester

2 kommentarer:

  1. Jeg vet ikke helt, jeg..

    Synes også faktisk at før-bildene ser perfekte ut, men det kan være at følelsen er annerledes hos den som trener.

    Kan ikke ha vært mye skjevt i hvertfall....

    Ha en fin kveld !
    Hilsen Lilleba på Rusk og Rask

    SvarSlett
  2. Hei Lilleba!

    "Reparasjonsarbeidet" her går mest på n å r Heidi påbegynner innsitten. Hvis hun får lov til å begynne innsvingen mens hun enda befinner seg foran meg, har utgangsstillingen lett for å bli skjev. Særlig når hun har en apport i munnen. Da oppstår det konflikt mellom apporten og mine ben, og innsitten blir skjev også i avslutningen.

    Det er ikke veldig lett å se på videoen, men på første delen gjør hun nettopp dette (selv om hun der sitter rett i avslutningen fordi vi ikke har noen apport).

    Legg merke til forskjellen på hvor hun har
    h o d e t sitt når hun påbegynner innsvingen i de to snuttene.

    Jeg vet enda ikke om denne "nye" måten vil gjøre ting bedre når vi innfører apporten også her, men jeg troooor (håper!) det vil funke som planlagt.. :o)

    SvarSlett