1. juni 2009

Flott avslutning på Pinsehelgen

Har vært ei nyyydelig pinsehelg med deilige sommertemperaturer, og det å få avslutte denne flotte langhelgen med runderingstrening oppå Åsen sammen med Line og Tine, var en ekstra fin bonus :O)

Ingen av oss hadde med fotoapparat, men stemningsbildet under, forøvrig tatt med mobilkamera, ( kan dog knapt sies å formidle stemningen IRL..for vi var faktisk langt mer effektive enn hva bildet forteller, for å si det sånn.. )

For, med i alt 5 bikkjer, som alle skal ha 2-3 økter hver seg, så sier det seg selv at man ikke kan sitte "på rævva" i flere timer^^ Bildet er tatt under pølse-pausa etter at alle hundene hadde fått 1 runde hver seg:


Etter Heidi sine to runderingsøkter idag, kan jeg bare konkludere med en ting: hun må nok komme seg i bedre fysisk form dersom hun skal ha kapasitet til mer enn to slag opp mot 50 meter + enda ha igjen litt overskudd for å gå over til søk når den tid kommer.

For idag kunne vi se en klar tendens til at hun etter bare to-tre slag med figurantene på 25-30 meter, så "skrur hun av". På den måten mister jeg jo den fine flyingen som jeg prøver å få hjernevasket henne på.

På langsporet vårt i går, kunne jeg også se samme tendens. Hun "skrudde av" midtveis i sporet, og sjanglet nærmest avgårde på vei tilbake til bilen.

Ok, mye handler sikkert om varmen vi har hatt denne helgen, også. Bikkja er jo ikke helt vant med den. Hun har dessuten fått en mye tykkere pels etter kastreringa.

Men, jeg har likevel en forestilling om at det aller mest handler om Heidis fysiske kondisjon, og at løsningen muligens ligger der.

Så, fra nå av vil jeg prøve å få til to løpeøkter i uka med henne. Så får vi jo se etterhvert om det kan gi noen bedring på utholdenheten hennes, både i sporet og på runderingen.

Ellers var det utrolig artig å se framgangen på begge av Tine og Line sine bisker. Fra første økta for to uker siden og til idag, skulle en nesten ikke tru det var de samme biskene...

Spesielt markant var framgangen hos Lines yngste, Frida + og Tines eldste, Victor. Morro! :O))




Øvelse gjør mester

3 kommentarer:

  1. Så dumt at du har "ryddet opp" i bloggrollen din.
    Plutselig mangler det flust av blogger jeg ofte gikk videre til når jeg hadde lest din. :(

    SvarSlett
  2. Sorry, Nina! det ble no tull her en kveld jeg satt og skulle "ordne noe" i oppsettet. Vips så var alt slettet :o(

    Jeg har alle linkene på favoritter så skal få lagt dem inn igjen i blogglista her :o)

    SvarSlett
  3. Enig med Nina :-)
    Jeg pleier også å lese din først, og så klikke meg inn på de andre etterpå. Eller klikke meg inn her for å finne en av de andre jeg følger - når du ikke har oppdatert ;-)

    SvarSlett