29. mai 2008

Bamsehunden Heidi (film)

Å finne balansepunktet ække helt enkelt... ;o)


3 kommentarer:

  1. Gøy gøy! Det er kjempemorsomt når hun "svømmer" med potene :P

    Godt jobbet. Hvordan gikk dere fram? Jeg har lyst til å fri-shape!

    SvarSlett
  2. Hei simen!

    Jeg begynte først å belønne høyre tiggelabb (med kriterie om at hun ikke krafset på meg). Mange, mange repetisjoner. Og så sluttet jeg å belønne for dette. Da ble hun litt frustrert og testet ut andre muligheter (ikke alt er med på denne videosnutten). Dermed begynte hun å løfte på den andre (venstre) labben, og jeg belønnet dette også mange, mange ganger.
    Jeg synes det er litt spennende å utnytte effekten av frustrasjonesbølgen, så jeg begynte med tilfeldig forsterkning av høyre/venstre-løft. Plutselig ble hun så ivrig at hun gjorde et lite "hopp" med begge labbene når hun ikke fikk bestemt seg for høyre eller venstre, hehehe ;o) Dermed fikk jeg første anledning til å belønne oppløft med begge labbene samtidig. Forsterket hoppene mange repetisjoner før jeg begynte å holde igjen klikket sånn at hun måtte prøve hardere. Vi er ikke ferdige enda. Vi må jobbe videre med å øke tiden hun sitter i balanse. Og deretter sette på kommando.

    Vi har forresten trent bamsesitt med fingertarget før, så kan godt hende at hun forstod poenget litt fortere enn om vi ikke hadde dette grunnlaget fra før av :o)

    Gleder meg til å se film av dere! ;o)

    SvarSlett
  3. Okey. Da må jeg rett og slett lære Oliver å tigge ordentlig. Det at han "sitter bamse" gjør han mange ganger for dagen, dog med en hjelpende hånd. Han 'må' alltid sitte bamse når vi koser, han elsker den stillingen (selv om jeg aldri har belønnet han for det)

    SvarSlett