20. april 2008

Endelig vår! :o))

Allerede på fredag kunne vi nyte godværet med en heldag i friluft. Da hadde jeg fridag og hadde avtale om å møte Aase, Lise og Anne Mette for sosialt samvær m/bikkjetrening ved båthavna på Brandbu.

Ikke før har den etterlengtede våren kommet, så reiser jeg forsynemeg til fjells ;o) I Trysil er det så godt som fullvinter enda, men vårtemperaturene kunne også merkes der, så det har blitt noen timer ute i friluft på oss i helgen også.

Selv om jeg egentlig hadde store planer om å teste telemarkskiene for første gang denne sesongen, ble det likevel til at jeg prioriterte bortoverski og snørekjøring med Heidi siden løypene var særdeles velpreparerte og lite traffikerte.

Og så må jeg få nevne.....vi har faktisk klart det mesterstykke å overleve nok en ultra-vanskelig passering av hund (!!) Denne gangen i skiløypa - jeg- med ski på beina, staver i ene hånda, bikkje i den andre hånda. Gudene vet hvilken hånd (eller fot?) jeg brukte for å få tak i godbitene i lomma... Men jeg fikk på ett eller annet mirakuløst vis servert godbitene på riktig tidspunkt idet ei løs fuglebikkje suste forbi oss i full gallopp. Ingen utagering overhodet. Og innen godbitene var ferdig spist var bikkja borte, like kjapt som den dukket opp. Og jeg kunne nok en gang puste lettet ut -ikke så rent lite stolt av oss begge to :o)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar