18. mars 2009

Freestyle forberedelser


Hverdagen kaller og jeg er sterkt grepet av lekse-lista vi fikk utdelt i helga. Trenger jeg å fortelle at jeg har begynt å bite negler igjen?

Har fått kikket gjennom en haug freestyle-filmer og notert meg noen momenter som kan være aktuelle. Heldigvis har vi noen moves i adferdsreportoaret fra før, men disse må gjenoppfriskes og videreutvikles. Og det vi har jobbet med både igår og idag er:

- rygge rundt fører (fokus på utholdenhet)
- framlengs gående slalom mellom bena (fokus på fart/intensitet)
- åttetall mellom bena (signaltrening, kroppskommando)
- stå på to (fokus på balanse)
- sideforflytninger mot høyre (fokus på riktig posisjon)
- baklengs fvf (fokus på riktig posisjon)
- utgangsstilling på høyre side (fokus på riktig posisjon)

Har også begynt innshaping av et helt nytt moment idag. Mer om dette kommer senere.

Ellers gleder jeg meg over at mildværet er her, og håper at snøen på uteplassen vår forsvinner fortere enn svint. Blir straks lettere også få trent på avstandsting også når vi får litt mer plass å boltre oss på ;o)

7 kommentarer:

  1. Det er veldig moro å lese bloggen din. Alltid noe å lære av deg. :-)

    SvarSlett
  2. Oii...så flinke dere er, Kari-Anne! Wow! - Og takk for sist, forresten - jeg sitter også med nesen på skjermen og kikker på Freestyle ;o) Høres ut som om dere er et stykke foran oss, ja :o) Skal bli moro å se resulatene etterhvert! Sees vi i april? Håper det :o)

    SvarSlett
  3. Neimen, så koselig å høre fra to nye lesere! :o))

    Takk for sist, Elin (beklager men får ikke til den apostrofen over i`en). Synd at helgen gikk så altfor fort, for dette var virkelig morro! Selvsagt skal vi til oslo i april ;o)

    Anne Lene: så hyggelig at du liker bloggen :o) Titter også innom din ;o)

    SvarSlett
  4. Hei Kari-Anne !
    Det er helt utrolig hva det går an å lære en hund !! Jeg er imponert over alt du presenterer her på bloggen din ! :) :D

    SvarSlett
  5. Hei på deg Kari-Anne og tusen takk i lige så :o) Utrolig moro å bli kjent med deg - gleder meg masse til all moro'a vi skal få sammen i året som så vidt er i gang ;oD
    Ser frem til vi treffes i april - og tusen takk for herlig kommentar i bloggen min..hehehe...jeg skriver vel nokså likt som jeg snakker, så du traff vel spikeren på hoddet der ja ;oD *hehehe*
    ha en fabelaktig helg! STOR klem ;o)

    SvarSlett
  6. Takk det samme, kjempegøy å endelig være igang med kurset! Virkelig en gjennomført og spennende blogg, du er godt igang ser jeg:) Har foresten apportbukken din, du får den i april. Ha det bra så lenge.

    SvarSlett
  7. Den lille valpen min er underbar, nå står det bara på mej (litt prestasjonsangst kremt). Men jag räknar med att det är många jag kan spørre om råd nå:o)

    SvarSlett