23. mars 2009

Et lite gjennombrudd (tror jeg)

Uten å helt kunne sette fingeren på hvorfor, syns jeg det har vært vanskelig å få Heidi til å holde balansen i mer enn 2-3 sekunder mens hun står "på to".

Men idag tror jeg vi har knekt koden: Fra å tidligere bare heise seg opp til stående og "padle" med frambena, har hun nå begynt å bruke bakbena aktivt for å søke seg frem til balansepunktet (se filmen). At hun tør å utfordre motorikken på denne måten tror jeg må være akkurat det vi trenger for å komme videre :O)

Har som målsetning at hun skal kunne holde balansen i minst 5 sekunder før jeg begynner å introdusere Doggie Zen. Fra da av kan vi forhåpentligvis begynne å utvikle denne øvelsen videre til et dansemove i freestyleprogrammet vårt.

Freestyletrening er morro! Nye AHA-opplevelser for både meg og Heidi ^^

5 kommentarer:

  1. Oiii, så flinke dere er! Gleder meg masse til å se veien videre - dette ser ut til å bli et kjempe bra freestyle program ;o) Heia dere :o)

    SvarSlett
  2. Dette er bare skitbra!! Tar av meg hatten,
    du er litt av en klikkertrener Kari-Anne!
    Gleder meg enormt til fortsettningen

    SvarSlett
  3. Så flinke dere er!
    Har du brukt target til å lære dette inn eller har du shapet det fram?
    Har akkurat kjøpt en freestyle-bok så skal prøve ut litt forskjellig vi også nå. :-)

    SvarSlett
  4. Hei!

    Jeg er også veldig spent på veien videre... Ikke bare skal vi øve inn spektakulære moves ;-P, men også bakslengskjede alt til slutt *hyl*.. Spørs hvor pent sluttresultatet blir... Blir det "dansbart" montro? ^^

    Anne Lene: jeg brukte target for å få frem adferden "opp på to", men å lære henne å finne balensen er et rent shapingprosjekt. Hun får ikke et fnugg med hjelp ;o)Så artig at dere også prøver på freestyle! (Hørte jeg det snurre film i bloggen din??);-P

    SvarSlett
  5. Foreløpig har jeg ikke filmkamera. :-( Men kanskje jeg bør investere i det etterhvert. Så får prøve å krydre bloggen min med litt bilder inntil videre. :-)

    Lykke til videre. Gleder meg til å se hva resultatet blir! :-D

    SvarSlett